معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری‌ها

معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری‌ها میتواند یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های داوطلبان کنکوری آقا باشد، در ادامه به صحبت در مورد شرایط و ویژگی‌های معافیت تحصیلی، کد وضعیت نظام وظیفه داوطلب های کنکوری آقا، شیوه تمدید معافیت تحصیلی برای کنکور مجدد حتی بعد از سال سوم کنکور خواهیم پرداخت:

 

اهمیت دریافت معافیت تحصیلی برای آقایان پشت کنکوری‌:

معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها در حقیقت مجوز صادر شده توسط سازمان نظام وظیفه بوده و داوطلبان آقا مشمول خدمت سربازی به کمک این معافیت موقت سربازی، میتوانند در کنکور سراسری شرکت کرده و در هر دانشگاهی که پذیرفته شدند، ثبت نام اولیه دانشگاه را انجام دهند.

اخد معافیت تحصیلی و همچنین وارد کردن صحیح کد نظام وظیفه برای داوطلبان آقا در زمان ثبت نام کنکور، ثبت نام دانشگاه و همچنین ادامه تحصیل ضروری است و هر اشتباهی میتواند عواقب سنگینی مانند ثبت غیبت در سربازی یا کنکور را داشته باشد.

 

قوانین و مقررات دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری‌های ۱۴۰۳:

داوطلبان کنکوری آقا بعد از به اتمام رساندن دوران ۱۲ سال تحصیل و گرفتن مدرک دیپلم یک سال فرصت دارند تا وارد مقطع تحصیلی بعدی و دانشگاه شده و یا آمادگی خود را برای رفتن به سربازی به سازمان نظام وظیفه اعلام کنند.
البته نکته مهم و قابل توجه این است که فرصت یک ساله داوطلبان بعد از اعلام نتایج اولین کنکور دانش آموزان شروع شده فاصله میان کنکور و اعلام نتایج جزء این زمان محسوب نخواهد شد.

در این هنگام دو فرض قابل تصور خواهد بود:

  1. داوطلبانی که قبل از ۱۸ سالگی موفق به اخذ دیپلم شده‌اند:
    داوطلبان آقا که قبل از ۱۸ سالگی موفق به اخذ دیپلم شدند، تا ۱۸ سال و ۶ ماهگی فرصت ورود به دانشگاه را دارند، به معنی آن که فرصت یک ساله آن‌ها شش ماهه خواهد بود.
  2. داوطلبانی که بعد از ۱۸ سالگی موفق به اخد دیپلم شده‌اند:
    داوطلبان آقا که بعد از ۱۸ سالگی یا به هر دلیلی دیرتر از موعد مقرر موفق به اخذ دیپلم شده اند، به این گروه حداکثر ۲۰ سال، تنها ۱ سال بعد از تاریخ دیپلم فرصت داده میشود تا در دانشگاه ثبت نام نمایند. به محض به اتمام رسیدن تاریخ ۱ ساله بعد از دیپلم در صورت تمایل به شرکت مجدد در کنکور باید برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمایند.

 

برای دریافت معافیت تحصیلی باید چگونه اقدام کرد؟

باید به این مورد توجه داشت که کد نظام وظیفه بسته به هر دانش آموز و شرایط وی متفاوت خواهد بود.

این شرایط شامل: انصراف از ادامه تحصیل، اخذ پیش از موعد معمول، پشت کنکوری ماندن و… متفاوت است.

داوطلبین آقایی که واجد شرایط برای دریافت اولیه معافیت تحصیلی هستند و یا برای تمدید آن باید به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه نمایند.

 

شرایط تمدید معافیت تحصیلی

  1. تمدید معافیت تحصیلی تنها یکبار امکان پذیر خواهد بود.
  2. داوطلبی که غیبت سربازی داشته باشد حتی اگر در دانشگاه قبول شود، امکان ثبت نام را ندارد و قبولی وی باطل اعلام خواهد شد.
  3. اگر داوطلبی در کنکور شرکت کرده و تاریخ اعزام به خدمت وی قبل از آمدن نتایج کنکور باشد باید زمان اعزام را تمدید و در صورت قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی خود را دریافت نماید.

 

در صورتی که داوطلبی قصد دارد بیشتراز یکسال پشت کنکور بماند و تمدید نظام وظیفه وی نیز یک مرتبه انجام شده چه کاری میتوان انجام داد؟

داوطلبانی آقا که میخواهند بیشتر از یک سال پشت کنکور بمانند میتوانند با ثبت نام در دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی و گرفتن مرخصی و ثبت نام و شرکت مجدد در کنکور این فرصت را برای خود مهیا نمایند. همچنین بعد از اعلام نتایج و قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود میتوانند از دانشگاه اولیه انصراف خود را انجام دهند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
خلاصه نویسی کنکوری، موضوع مهم این روزها

خلاصه نویسی کنکوری، موضوع مهم این روزها

آنچه در این پست میخوانید نکات مهمی که قبل از شروع به خلاصه نویسی باید بدونیم:بهترین زمان خلاصه نویسی:بهترین حالت…

بیشتر بخوانید

ثبت نام آزمون ترمیم معدل

آنچه در این پست میخوانید زمان ثبت نام آزمون ترمیم معدلچه افرادی به ترمیم معدل اقدام نمایند؟مشمولان ترمیم معدل:نحوه ثبت…

بیشتر بخوانید

تاثیر معدل در کنکور

آنچه در این پست میخوانید نحوه اعمال سوابق تحصیلی:کدام داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی میشوند؟تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های غیر مرتبط…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *