ویژگی های رتبه برتر ها

آنچه در این پست میخوانید

    1- تلاش کردن

    اولین قدم رتبه برتر شدن همونطور که همه ما میدونیم، تلاش کردنه. سخت کوش بودن، مولفه اصلی موفق شدن؛ در کنار یک مقدار هوش است که همه ازش برخوردارن. مسیر کنکور قطعا برای افرادی نتیجه بخش هست که ، سخت تلاش میکنن البته این رو هم باید درنظر داشت که تلاش کردن لازمه در مسیر و راه درست قرار داشته باشه تا زحمت هاتون به هدر نره.

    2- داشتن هدف

    رتبه برتر

    شما باید بدونید حقیقتا چه چیزی میخواین و اصلا چه هدفی رو از درس خوندنتون دنبال می کنید. غالبا افرادی که تصمیم به رتبه برتر شدن می گیرن، می دونن که دقیقا چی میخوان و با مسیر رسیدن به هدف آشنا هستن.

    عده ای از دانش آموزها هم وجود دارن که صرفا به خاطر جو موجود و اینکه چون مسیر معمولی که اکثر بچه ها میرن به یه شکلی هستش، درس می خونن. این دسته از دانش آموزها به محض اینکه شرایط یه مقداری سخت و فشار درس و آزمون زیاد بشه ، چون هدف مشخصی ندارن، انگیزه ای هم برای ادامه ندارن. اینطوری میشه که از اواسط مسیر، قید درس رو می زنن و کلا اون طرز فکر و انرژی اولیه ای که داشتن براشون کمرنگ میشه.

    3- پیگیری و مداومت

    رتبه برتر

    خب قطعا یکی از عواملی که باعث رتبه برتر شدن شما میشه، استمرار داشتنه. مسیر کنکور پر از فراز و نشیبه و ممکنه در زمان هایی اوضاع سخت باشه و نتایج مطایق میل شما نباشه.

    گاهی اوقات هم ممکنه همه چیز خیلی خوب پیش بره و تلاش های شما نتیجه بخش باشه. در این حالت، پیگیری شما باعث میشه نا امید یا مغرور نشید و مسیر رو تا رسیدن به هدف دنبال کنید.

    اگر زود به فکر افتادید، قطعا می دونید که مسیر کنکور طولانیه و قرار نیست شما خیلی زود به خط پایان برسید.

    پس باید خودتون رو برای یک سفر طولانی آماده کنید و تا رسیدن به هدفتون از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

    4- اراده

    رتبه برتر

    یکی دیگه از عواملی که میزان پایداری شما رو توی مسیر کنکور و بالطبع میزان موفقیت رو مشخص میکنه اراده است. افراد باانگیزه حتی توی سخت ترین شرایط هم راهی برای ادامه دادن پیدا میکنن. اراده داشتن باعث میشه شما از هر چیزی برای رسیدن به هدفتون فرصت بسازید و بهانه ای نداشته باشید

    قوی کردن اراده و جدی بودن در پیگیری اهدافتون، قطعا شما رو توی مسیر رسیدن به هدف از رقیبانتون جلو میندازه و شما رو هرچه بیشتر به رتبه برتر شدن نزدیک میکنه.

    5- نظم و برنامه ریزی

    رتبه برتر

    همه عوامل رسیدن به هدف هم اگر برای شما مهیا باشه، بدون وجود برنامه ریزی مناسب نتیجه دلخواه رو به دست نمی اورید. همونطور که هر گروهی به یک رهبر برای دستیابی به هدفش نیاز داره

    اهمیت داشتن برنامه ریزی برای یک رتبه برتر کنکور

    برنامه داشتن هم نقش همون رهبر رو ایفا میکنه و خب باید این برنامه از کیفیت مناسبی برخوردار باشه تا بتونه شما رو به نتیجه نزدیک کنه.

    برنامه ریزی کلی و جزئی برای کنکور

    البته خود برنامه هم دو نوع کلی و جزئی داره. برنامه کلی، همون راهبردیه که با دید کلی نگر براتون مشخص میکنه توی هر برهه ای از زمان چه بخش هایی از منابعتون رو باید بخونید مثلا جمع بندی نیمسال اول. برنامه جزئی هم براتون دقیقا مشخص میکنه که مباحث رو توی چه ساعتی و با چه میزانی از تست مطالعه کنید. و این کمک میکنه تا شما انرژی و زمانتون رو توی مسیر درستی به کار ببرید و منابعتون رو هدر ندید.

    البته برای اینکه بیراهه نرید و درست ترین راه برای پیشرویتان انتخاب کنید، مشورت با رتبه برتر ها یا مشاورتون است تا اشتباهات دیگران رو دوباره تکرار نکنید.

    6- انتخاب صحیح منابع یک ویژگی مهم رتبه های برتر کنکور

    رتبه برتر

    انتخاب منبع به نحوی هست که اگر درست صورت بگیره، میتونه خیلی زیاد به جهت گیری و میزان علاقه شما نسبت به دروس کمک کنه. و اگر اشتباه باشه، باعث خسته و دلزده شدن شما از درس میشه و شما رو بی انگیزه میکنه. برای اینکه بتونید منابع درست رو بشناسید، لازمه از افرادی که قبلا توی مسیر شما بودن، کمک بگیرید.

    رتبه برترهای سال های قبل و مشاورین، قطعا میتونن ویژگی های مثبت و منفی منابع مختلف رو به شما معرفی کنن .به شما دید بهتری نسبت به حجم زیاد و متنوع کتاب های موجود در بازار بدن.

    7- انتخاب روش صحیح درس خوندن

    رتبه برتر

    این مورد هم مثل انتخاب درست منابع، خیلی توی بهینه سازی وقت و انرژی شما اهمیت داره و بالطبع نتیجه شما رو میتونه تغییر بده. روش های درست درس خوندن تاحدی به مدل درس خوندن دانش آموز بستگی داره و دانش آموزها تا حدودی با آزمون و خطا یاد میگیرن که چه روش هایی مناسبه براشون یا کدوم استراتژی های مطالعه جوابگو نیست.

    مثلا یه عده متوجه میشن که با تست زدن بهتر درس رو میفهمن میشن ولی یه عده دیگه باید اول به کتاب و مثال هاش مسلط بشن تا بتونن تست رو شروع کنن.

    8- تمرکز، چیزی که یه رتبه برتر بهش نیاز داره

    رتبه برتر

    دانش آموزی که تصمیم داره رتبه برتر بشه، باید بتونه حجم انبوهی از درس های مختلف رو توی چندین سال با کیفیت و بازدهی مناسب مطالعه کنه و خب طبیعتا برای دستیابی به این هدف، باید مترکز باشید و درس خوندن اولویت تون باشه.

    9- خودارزیابی

    رتبه برتر

    طی دوران تحصیل، همه ما امتحانات و آزمون های مختلفی رو پشت سر می گذاریم که آموخته ها و مهارت های ما رو مورد سنجش قرار میدن. این آزمون ها بیشتر از اون چیزی که شاید ما تصور می کنیم، برامون فایده دارن تا اینکه صرفا بخوان یه آزمون ساده تلقی بشن که نتیجه شون صرفا قراره ما رو خوشحال یا ناراحت کنه.

    10- هوشیار بودن

    رتبه برتر

    منظور از هوشیار بودن اینه که شما به طور دقیقی همیشه حواستون باشه که میزان و نحوه مطالعه تون به چه شکلی هستش، چه عواملی روی کیفیت مطالعه تون تاثیر میزاره، تعداد اشتباهاتتون چندتا و در چه زمینه هایی هست و سعی کنید نقاط ضعف قوت خدتون پیدا کنید و اونارو انالیز کنید

    11-به خوبی استرس خودشون رو کنترل می کنن

    رتبه برتر

    رتبه برترها میدونند که چطور با تنش هایی که ممکنه اون هارو نگران کنه مقابله کنند . در حقیقت مهار استرس بیشتر از اینکه یک استعداد باشه یک تواناییه که میتونین یاد بگیرید و با تمرین اون رو تقویت کنید

    مقالات پربازدید:

    آیا با شروع از اسفند، موفق میشم؟

    رفع خستگی هنگام مطالعه

    تک منبعی یا چند منبعی؟

    لینک های اینستاگرام و تلگرام:

    اینستاگرام

    کانال تلگرام

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    وسایل مجاز و غیر مجاز امتحانات نهایی

    آنچه در این پست میخوانید یکی از مباحثی که این روزها دانش آموزان در مورد آن با سوال مواجه میشوند…

    بیشتر بخوانید

    نکات مهم در مورد امتحانات نهایی

    آنچه در این پست میخوانید با توجه به سهم بالا امتحانات نهایی در قبولی دانشگاه و همچنین اهمیت بالای آن…

    بیشتر بخوانید

    راهکار های درس خواندن در شرایط سخت

    وقتی شرایط خوب پیش نرود چاره چیست؟

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *