نکته برداری از تست ها

آنچه در این پست میخوانید
    • تست‌ هایی را که اشکال دارید علامت‌ گذاری کنید و بعد از پایان تست ‌زنی دوباره تست ‌های علامت ‌دار را حل کنید و در روزهای بعدی روی آن‌ ها تمرکز بیش ‌تری داشته باشید.
    • تست‌ های دشوار را که حاوی نکته‌ آموزشی هستند ستاره‌‌ دار کنید
    • نکاتی را که از پاسخ تست ‌ها می ‌آموزید در دفتر نکات یادداشت کنید
    • هنگام مطالعه‌ پاسخ‌ نامه سعی کنید تمام پاسخ‌ ها را مطالعه کنید، نه فقط سؤالاتی که پاسخ اشتباه داده‌ اید.
    • سعی کنید راه ‌حل تشریحی و تستی (پاسخ کوتاه) مسئله را در کنار هم یادداشت کنید این روش برای افزایش سرعت عمل یادگیری شما مؤثر است.
    • سوال را کامل بخوانید، حتی اگر وسطش جواب را حدس زدید نیز ادامه دهید.
    • سوال را با ریتم منظم بخوانید تند و کند نخوانید کلمات کلیدی را جدا کنید (است نیست درست نادرست دارد ندارد میباشد نمیباشد)
    • گزینه ها را تا آخر بخوانید حتی اگر مطمئن بودید جواب گزینه یک است باز گزینه های بعدی را بخوانید در دروس حل کردنی که جواب یک عدد است وقتی سوال را خواندید به گزینه ها نگاهی اجمالی بیندازید تا متوجه شوید طراح سوال چه چیزی می خواهد
    • وقتی سراغ تست جدید می روید ذهنتان را از قبلی ها جدا کنید و درگیر بعدی نیز نشوید. هنگام پیدا کردن راه حل، هیجانی نشوید تا در پاسخ به سوال بی دقتی نکنید.
    نکته

    توجه به زمان در حین تست زدن

    در اولین قدم نکته برداری مفید از تست کنکور باید حتما جهت حل سوالات تستی خود زمان داشته و آن را در نظر بگیرید. به صورتی که قبل از شروع سوالات آنها را برای خود مشخص کنید و تعدادش را بدانید. شما باید سختی تست‌ها را بدانید و با توجه به درسی که قرار است برای آن تست بزنید زمانی مشخص را در نظر بگیرید و به هر ثانیه آن احترام بگذارید. باید بتوانید خودتان را در زمان مشخص شده بسنجید و به دست آورید.

    نکته

    از انواع درس‌ها برای خود تست داشته باشید

    شما باید در حین تست این قدرت را داشته باشید که تست را به صورت مجموعه‌ای برای خودتان در نظر داشته و بعد آنها را حل کنید. یعنی درسی خاص برای تست انتخاب و فقط برای یک موضوع آن را حل نکنید. چند موضوع را در کنار هم قرار داده و شروع به حرکت کنید. شاید در مواقعی پیشنهاد شود تست را از درس‌های مختلف برای خود انتخاب کنید تا شرایط کنکور به صورت کامل برای شما تجربه شود. زیرا، همانطور که اطلاع دارید در کنکور برای آزمون شما 4 ساعت زمان دارید تا مجموعه از درس‌ها را تست زنی کنید. این چنین نیست که تنها از یک درس و موضوع برای شما سوال طرح کنند.

    نکته

    تست‌ها را علامت دار کنید

    از دیگر موارد مهم برای نکته برداری در تست این بوده که آنها را علامت‌دار کنید. این مورد از موثرترین روش‌های تست زنی است تا نکته‌های مهم را کاملا دسته‌بندی شده برای شما استخراج کند. این چنین بعد از اینکه تست‌ها به پایان رسید خواهید دانست در کدام یک شک داشتید و کدام رو نمی‌دانستید. این روش به شما تمامی اشکالات را خواهد گفت و خواهید فهمید در چه مطالبی ضعیف هستید.

    در تست‌ها هر نکته‌ای را یادداشت کنید

    بهتر است بدانید که بیشتر تست‌های موجود ریشه خود را از سوالات کنکوری می‌گیرند که در سال‌های قبل طراحان طرح کرده‌اند. پس، اگر در حین حل کردن تست و سوال‌های کنکوری سال‌های قبل به سوالی برخورد کردید که در هیچ کتب کمک درسی و کتاب وزارت علوم قرار نداشت نکته های آن را یادداشت و در پایان از این گونه سوالات برای خود طرح کنید. بهتر است بدانید این موارد دارای نکات ریز بسیاری است که به نفع آموزش شما برای فهمیدن نکات مختلف خواهد بود.

    هدف تستی داشته باش

    تعداد تست هایی که قرار است در یک بازه زمانی مشخص بزنید را تعیین کنید مثلا در نیم ساعت 40 تست عربی

    نکته

    درصد گیری رو فراموش نکن

    تست زنی بدون درصد گیری هیچ سودی برات نداره بلکه ممکنه از افت درصدت خبر دار نشی و توکنکور حسابی ضرر کنی . در ضمن درصد گیری و یادداشت کردن اون و تلاش برای ارتقا درصدت میتونه کلی تو انگیزه دادن بهت کمک کنه.

    مقالات پربازدید:

    آیا با شروع از اسفند، موفق میشم؟

    رفع خستگی هنگام مطالعه

    تک منبعی یا چند منبعی؟

    لینک های اینستاگرام و تلگرام:

    اینستاگرام

    کانال تلگرام

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    وسایل مجاز و غیر مجاز امتحانات نهایی

    آنچه در این پست میخوانید یکی از مباحثی که این روزها دانش آموزان در مورد آن با سوال مواجه میشوند…

    بیشتر بخوانید

    نکات مهم در مورد امتحانات نهایی

    آنچه در این پست میخوانید با توجه به سهم بالا امتحانات نهایی در قبولی دانشگاه و همچنین اهمیت بالای آن…

    بیشتر بخوانید

    راهکار های درس خواندن در شرایط سخت

    وقتی شرایط خوب پیش نرود چاره چیست؟

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *