ثبت نام آزمون ترمیم معدل

با قطعی شدن تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳، داوطلبانی که از سوابق تحصیلی خوبی برخوردار نبوده می توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت نمایند.

متقاضیانی که دارای شرایط لازم باشند، می توانند با شرکت در امتحانات مدارس بزرگسالان در بازه زمانی خرداد ماه برای هر درس یکبار ثبت نام ترمیم معدل را انجام دهند.

 

زمان ثبت نام آزمون ترمیم معدل

طبق آخرین خبر اعلام شده از طرف سازمان سنجش، شروع ثبت نام آزمون ترمیم معدل از یک اردیبهشت ماه خواهد بود.

 

چه افرادی به ترمیم معدل اقدام نمایند؟

افرادی که سابقه تحصیلی ندارند می‌توانند صرفاً برای دروس موثر یک گروه آزمایشی اصلی و یک گروه آزمایشی غیراصلی با رعایت نکات زیر ایجاد سابقه نمایند:

  1. دانش‌آموزان پایه یازدهم که تغییر رشته داده‌ باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی در دروس موثر باقیمانده از پایه دهم (رشته در حال تحصیل) اقدام کنند.
  2. دانش‌آموزهای پایه دوازدهم در صورت انتخاب گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود می‌توانند در دروس نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم آن گروه آزمایشی ایجاد سابقه نمایند.
  3. در صورت تداخل زمانی آزمون درس انتخابی دانش آموز برای ایجاد سابقه تحصیلی با آزمون درس رشته تحصیلی، متقاضی باید در آزمون درس انتخابی در خردادماه و آزمون درس رشته تحصیلی خود در شهریور ماه شرکت نماید (وضعیت این درس در خرداد ماه به عنوان غیبت موجه ثبت میشود).
  4. دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلب آزاد که در آزمون دروس نهایی نوبت دی و شهریور ماه شرکت کرده‌ به شرط کسب حدنصاب قبولی در نوبت‌های گفته شده باید در خرداد ماه صرفاً در آزمون ایجاد سابقه آن دروس شرکت نمایند.

 

مشمولان ترمیم معدل:

تمام افرادی که دارای سابقه تحصیلی هستند، متشکل از دانش‌آموزان و هنرجویان پایه‌های یازدهم و دوازدهم و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش صرفا برای دروس موثر یک گروه آزمایشی اصلی و یک گروه آزمایشی غیراصلی.

متقاضیان می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره دروس مورد نظر خود را صرفاً در نوبت خرداد ماه انتخاب کرده و در آزمون شرکت نمایند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند تنها یک مرتبه میتوانند اقدام به ترمیم معدل نمایند.

 

نحوه ثبت نام آزمون ترمیم معدل:

در سال های گذشته و پیش از قطعی شدن تاثیر معدل در کنکور، داوطلبان کنکور نظام جدید برای ثبت نام در آزمون ترمیم معدل به صورت حضوری به مدارس دولتی بزرگ سالان منطقه اخذ دیپلم خود مراجعه کرده و در دروس مورد نظر خود، ثبت نام خود را انجام میدادند.

دسته دیگر متقاضیان نظام قدیم برای ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی در کنکور، باید به آموزش و پرورش منطقه درخواست داده تا در صورت موافقت در امتحانات نهایی شرکت کنند.

 

نکته مهم:

داوطلبان باید در نظر داشته باشند که نمرات آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۳ تنها به عنوان سابقه تحصیلی داوطلب برای شرکت در کنکور سراسری اعتبار دارد و نمرات کسب شده، جایگزین معدل کتبی دیپلم نمی شوند.

در صورتی که داوطلب در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده و در این آزمون نمره پایین تری به دست آورد، همان نمره قبلی برای او لحاظ می گردد. بنابراین توصیه ما این است که با توجه به تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۳، داوطلبان آزمون سراسری برای ترمیم نمرات خود اقدام کنند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
خلاصه نویسی کنکوری، موضوع مهم این روزها

خلاصه نویسی کنکوری، موضوع مهم این روزها

آنچه در این پست میخوانید نکات مهمی که قبل از شروع به خلاصه نویسی باید بدونیم:بهترین زمان خلاصه نویسی:بهترین حالت…

بیشتر بخوانید

تاثیر معدل در کنکور

آنچه در این پست میخوانید نحوه اعمال سوابق تحصیلی:کدام داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی میشوند؟تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های غیر مرتبط…

بیشتر بخوانید

ثبت نام نوبت دوم کنکورسراسری ۱۴۰۳

آنچه در این پست میخوانید مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳:مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳:…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *